Wat was de uitdaging?

De Kanselarij in Leeuwarden is een historisch gebouw waar tegenwoordig ondernemerschap wordt gepromoot. Het gebouw heeft een rijk verleden en het is een prachtig stukje historie. De huismeester en directeur van dit gebouw vonden dat het toe was aan een bijpassende website die de bijzonderheid van dit gebouw niet te onderdeed.

De uitdaging was om een website te bouwen die de historische pracht van het gebouw koppelt aan de verfrissende nieuwe huisstijl van de Kanselarij in het teken van ondernemerschap.

Hoe hebben wij de Kanselarij hiermee geholpen?

Om dit te bereiken zijn wij samen met Bertwin Kampman(opdrachtgever) gaan zitten en zijn wij ons traject doorgelopen waarin wij vragen stellen over het doel van de website.

Al snel kwamen we erachter wat de bedoeling was en hebben wij meegeholpen in het traject van een nieuwe huisstijl en logo-ontwerp. Het resultaat is een website waar wij erg trots op zijn geworden.

Welke technieken hebben we gebruikt?

WordPress

Het CMS achter de website is WordPress. WordPress is makkelijk te gebruiken voor de eindgebruiker en Bertwin kan aanpassingen doen zonder dat hij daarvoor hoeft te betalen of iemand hoeft te benaderen.

WordPress is het bekendste content managementsysteem en wordt gebruikt door circa 70% van alle websites ter wereld.

Responsiveness

Alle websites en webshops die Presio ontwikkeld zijn Responsive. Dit betekent dat de website er niet alleen goed uit ziet op de desktop maar ook goed werkt op Tablet en Smartphone.

Evenementen kalender

Om alle evenementen die plaatsvinden in de Kanselarij op een gebruiksvriendelijke manier aan de bezoeker te tonen is er een agenda ontwikkeld waar de Kanselarij zelf evenementen aan kan toevoegen, aanpassen en verwijderen.

SEO

Om de vindbaarheid van de website te verbeteren is er een basis gelegd met betrekking op zoekmachine optimalisatie. Er is met Bertwin overlegd welke “keywords” belangrijk zijn voor de Kanselarij en daar is op gefocust. (Lees HIER meer over Zoekmachine optimalisatie)

Zalen verhuur structuur

De website bevat een structuur waarin er verschillende zalen aangeboden worden voor verhuur. De structuur zorgt ervoor dat de potentiele klant alle ruimtes op een aantrekkelijke wijze kan bekijken en zodanig gestuurd wordt dat hij/zij doorklikt naar andere ruimtes indien 1 ruimte te groot/ te klein is of niet bevalt.

Hoe verliep deze samenwerking volgens Bertwin?

De uitdaging voor Presio was om een website te bouwen die de historische pracht van het gebouw koppelt aan de verfrissende nieuwe huisstijl van de Kanselarij in het teken van ondernemerschap. Voor ons moest het mogelijk zijn om zelf artikels te publiceren en evenementen toe te voegen, Presio is hier heel helder in geweest en de website is uitstekend gelukt. Ik ben erg tevreden over de jongens van Presio en zou ze zeker aanraden!

 

Bekijk hier het eindresultaat: www.dekanselarij.nl

Online marketing op maat

Geinspireerd geraakt?

Maak dan een vrijblijvende afspraak en neem contact op.