Wat was de uitdaging

Naast zijn mannenlijn “Badlabco” had Alain nog een doel voor ogen. Badproducten op de Nederlandse markt brengen die écht op de juiste manier gemaakt zijn. De producten worden niet op dieren getest en in de producten zitten alleen maar ingrediënten die niet op dieren getest zijn of andere “schadelijke” ingrediënten bevatten. Deze lijn heet: Goodvirtuesco.

Hoe hebben wij Alain geholpen?

Om dit te bereiken heeft Alain ons gevraagd om hierbij te helpen en mee te denken. De oplossing die we samen hebben bedacht is een webshop geworden. Dit platform verzamelt belangrijke data voor zijn bedrijf en wij helpen Alain met het begrijpen hiervan. Alain verkoopt zijn producten nu en wil binnenkort zelfs uitbreiden naar het buitenland!

Welke technieken hebben we gebruikt?

WordPress

Het CMS achter de website is WordPress. WordPress is makkelijk te gebruiken voor de eindgebruiker en Alain kan zelf bestellingen zien en afhandelen, aanpassingen doen, producten toevoegen en prijzen wijzigen.

Responsiveness

Alle websites en webshops die Presio ontwikkeld zijn Responsive. Dit betekent dat de website er niet alleen goed uit ziet op de desktop maar ook goed werkt op Tablet en Smartphone.

WooCommerce

WooCommerce is gebruikt om de techniek achter de webwinkel te zetten. WooCommerce is de meest gebruikte webshop plug-in voor kleine tot middelgrote bedrijven. WooCommerce is erg gebruikersvriendelijk en goed beveiligd.

API integraties

Er zijn verschillende API’s gekoppeld aan de webshop, deze maken het mogelijk om verschillende betalingsmethodes toe te voegen, de boekhouding overzichtelijk te houden en de verzending te optimaliseren.

SSL beveiliging

De website is beveiligd met SSL, dit betekend dat alle communicatie tussen de webpagina van de gebruiker en de website versleuteld zijn. Deze techniek wordt gebruikt om betalingen te beveiligen.

Hoe verliep deze samenwerking volgens Alain?

Ik heb een kans gekregen om een badproductenlijn die erg populair is in Azië op te zetten in Nederland. Om dit te bereiken heb ik Presio gevraagd mee te denken en hierbij te helpen. De oplossing die we samen hebben bedacht is een webshop geworden. Door de technieken die Presio heeft aanbevolen en toegepast weet ik wie mijn bezoekers zijn en wat zij op mijn webshop doen.

De webshop is goed gelukt en ben erg tevreden over de  communicatie tijdens het ontwikkelproces. Presio luisterde naar mijn wensen en kwam met goed suggesties.

 

Bekijk hier het eindresultaat: www.goodvirtuesco.nl

Alain-van-Damme

Geïnspireerd geraakt?

Maak dan een vrijblijvende afspraak en neem contact op.